Як виконувати мільйон задач і не збожеволіти
Багатозадачність — must have для більшості креативних професій і вакансій. У багатьох людей вона викликає стрес, вигорання та перенавантаження. Погана новина — від багатозадачності у 2021-му ніде не дітися. Хороша новина — її можна пом’якшити за допомогою планування і розвитку софт скілів. Як це зробити, знає Ольга Мельниченко, Revenue Cycle Manager аутстаффінгової компанії Pharmbills.
Звички, які допоможуть «приручити» багатозадачність
- Все фіксуйте — на папері, в електронному вигляді. Потрібно протестувати й вибрати собі найбільш зручний task manager, це розвантажить мозок і дозволить не губити важливих думок.
- Працюйте над класифікацією задач (важливі/термінові) і над пріоритетами. У добі всього 24 години, й іноді виконати все — просто неможливо, тут уже потрібен інший підхід: делегування, розширення штату тощо.
- Плануйте хоча б приблизний перелік задач на день і на тиждень. Це одна з навичок, якої часто не вистачає тим хлопцям та дівчатам, котрі приходять на стажування.
- Користуйтеся календарем, якщо задачі прив’язані до дат, часу.
- Розумійте свої сильні/слабкі сторони та правильно вибирайте собі вид діяльності.
Не всі люди можуть бути багатозадачними, іноді краще працювати над чимось одним, але тим, що вимагає глибокої концентрації.
Які навички потрібно прокачати
При роботі з великою кількістю задач важливо прокачати такі навички:
- планування + постановка цілей;
- делегування;
- робота з командою;
- поповнення ресурсу.
Як не розпорошуватися впродовж дня
Щоб у безлічі задач сфокусуватися і не розпорошуватися, треба:
✅ Визначити пріоритети, спеціально виділяти час для того, щоб звірити компаси з ними.
✅ Виділяти час для задач, над якими треба концентруватися, закривати свій календар на цей час.
✅ Не відповідати на повідомлення у месенджерах, пошті, ігнорувати інші фактори, що відвертають увагу протягом певних проміжків часу. Наприклад, перевіряти пошту щогодини, а в проміжках працювати, концентруючись на завданнях.
✅ Вибирати час, коли найкраще можна сконцентруватися. Наприклад, коли активність інших співробітників в плані спілкування найнижча — вранці.
Сервіси для структурування задач
Рекомендую також усвідомлено розділити всі задачі на особисті й робочі. Для зручності сепарації можна навіть використовувати різні способи або застосунки для обліку.
Особисті задачі (домашні справи, хобі, ідеї, зустрічі) можна фіксувати в улюбленому щоденнику письмово або заносити у стандартний застосунок календаря на смартфоні.
А під робочі задачі оформити більш функціональний таск-менеджер, наприклад Trello, Asana, де є можливість позначати відповідальних співробітників, час, коментарі, терміни й так далі.
Так ви зможете в кінці одного робочого дня усвідомлено закривати ці програми, але ігнорувати до початку наступного, чітко розділяючи сфери життя.
Продуктивність — це навичка, а не риса характеру. Її можна тренувати, адаптувати вже відомі способи та придумувати нові. Через сотню спроб у вас точно вийде. Ми віримо у вас!
Джерело: Work.ua.